Spørgsmål? Ring på 71 99 42 09 (Man: 7-12, Tirs-Tors: 7-10)

    2018 på afrikansk med et strejf af Kilimanjaro

    Udgangspunktet er nysgerrighed og spænding. Et kontinent der ikke tidligere er betrådt af vores fødder hverken med eller uden støtte af knopdæk. For vores indre ser vi gnuerne komme springende tværs over sporet flankeret af zebraer, der løber på langs for at få stillet deres helt egen nysgerrighed. I det fjerne kan man se gribbene cirkle, og med al tydelighed kan vi høre løven brøle.
    Orvvv - var der nogen der sagde elefantbrøl? Ja det tror jeg nok lige, at du skal regne med. Der var også nogen der sagde Baobab træer, orange lerveje, skønne udsigter, god øl, frihed og skønne timer en masse.

    Turen foregår i området omkring Kilimanjaro i Tanzania, og fra vi stiger på flyveren i Billund til vi igen er retur i Danmark, så går der 10 dage. Det giver os i alt 8 køredage i et, formoder vi, absolut fantastisk område af verden. Men der er stadig god tid til afrejse, og det er sådan set meget godt, fordi en tur væk fra familien og arbejdspladsen i 10 dage, kræver for Ole og jeg, at vi kommer lidt foran i det samlede regnskab, så der er lidt at tære på, når vi er afsted.

    TAN (10 of 50)

    Turen er en pakkerejse købt gennem MC Safari, der ejes af Stefan Jacobsen. Stefan har lovet os fuld valuta for pengene, og han har lovet at vi kommer til at elske de 200 ccm maskiner, som turen skal køres på. Ole er vant til den type cykel, da han i forvejen foretager turene til Sverige og andre steder på en Yamaha WR 250. Jeg selv har været vant til 650 ccm på en enkelt cylinder gennem de seneste år, så jeg spændt på at se, hvad 200 ccm kan gøre ved mine 106 kg.
    Vi er ikke vant til at købe pakkerejser, da vi sætter stor pris på dels planlægningen før turen men også på, at turen slet ikke er særlig planlagt men håndteres undervejs. Det er nemt, når turen går til Sverige, Italien eller Polen. Men når turen går til et kontinent, hvor vi på ingen måder er hjemmevante, så bliver det pludselig tillokkende, at turen er planlagt af en, der taler sproget, har været i landet et utal af gange og kender lokalbefolkningen. Så kan vi nøjes med at bruge tiden på at finde ud af, om det er 3 eller 5 stik vi skal have ved lægen, om et internationalt kørekort nu også er nødvendigt og hvordan man siger skål på Swahili.

    TAN (21 of 50)

    Flybilletterne er modtaget og de første stik er inkasseret. Stefan har sendt os en pakkeliste som ser ud til at være ganske fornuftig.

    MC Safari Pakke/Tjekliste Østafrika

    SKAL medbringes:

    • Gyldigt internationalt MC-kørekort, samt kopi deraf (fås på kommunen for 25 kr.)
    • Gyldigt pas – mindst 6 mdr. efter hjemrejse samt kopi deraf
    • Gyldigt visum – købes på grænsen. (Tanzania)
    • Gyldigt visum – Købes online http://evisa.go.ke/evisa.html. (Kenya)
    • Gyldig rejseforsikring (herunder syge- og transportforsikring) - rejseleder skal have policenr. og kontaktinformationer inden afrejse dvs. sendes til MCsafari
    • Gyldig ulykkesforsikring – kontroller om du har dækning i Tanzania, Kenya og på motorcykel safari
    • Har orienteret rejselederen om eventuel sygdom og medicinforbrug, samt gyldig rejsetilladelse for eventuel medicin/apparatur.
    • Vaccinationer: Kontakt egen læge eller Tropelæge Anders Fjendbo Jørgensen
    • Malaria medicin
    • Mælkesyretabletter

    Anbefalede genstande, der kan medbringes:

    • Kontanter (USD) til eget brug, 300 – 400$. evt. Visa kort
    • Kamera
    • Adapter – engelsk trebenet version
    • Eksternt batteri til opladning af mobil og kamera (power bank)
    • let motorcykel beklædning
    • Lette MC handsker
    • Styrthjelm
    • Nyrebælte
    • Vandrestøvler eller mc-støvler
    • Myggebalsam
    • Fugtighedscreme, Solcreme, Zinksalve
    • Imodiom eller lignende mod diarre
    • Et sæt eftermiddags/aftens tøj. (Kølig og dækkende for myggestik)
    • Badetøj/Solbriller
    • Pose til penge eller lignede til beskyttelse af vand
    • Charme, selvtillid og lækkert hår

     

    Stay tuned - vi følger løbende op på dette blogindlæg, så det bliver en samlet beskrivelse af turen før, under og efter.

    Skriv et svar